Jump to content

Official Characters and Romance Thread (Spoiler Version) Part Two


Recommended Posts

 

 

You'll get one as a sidekick soon. 

Sidekick have no dialogue or romance... ;( I don't use them at all..

I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

sorry to pop your little dream , but I'm hoping in POE3..they give me an Orlan Gal! I have been waiting for forever nowwwwww... :biggrin:

You'll get one as a sidekick soon.

 

I'm not torn at all. I want the same protagonist in POE3 - there's no reason for new protag other than level 1 again (but I'm sure devs can come up with another delevel story) and the Watcher needs a definitive ending, whatever it is. Like BG2:TOB definitive - become new god, give up the powers and/or go live your life how you want without any world heavy burdens, etc.

 

Yea, Mirke is coming, too bad she's a sidekick. Rowdy drunkard orlan girl companion would have been hilarious to have around.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Btw, I'm very disappointed how they did Vela. You can't talk to her, which is very weird, she only has banter with companions. And you can gather from that banter that the Watcher almost mistreats her like a servant or something and not teaching her anything useful. It's interesting to see once but I don't think I'll run my canon playthrough with Vela, just not worth it.

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

yeah so much for that stolen Baby...

 

could it be though that she is bugged ? like all dialogues? 

I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

yeah so much for that stolen Baby...

 

could it be though that she is bugged ? like all dialogues? 

No, I'm pretty sure this is it as I've browsed through the game files.

Link to post
Share on other sites

well..what else is new?  :lol:

 

Dev (in general) hardly hear what peoples beg for...

 

well they do...it just the line is filled with static..so they don't hear well...and what you wish for...isn't what you will get most often . 

I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

Vela is rather a waste to write anything meaningful tbh considering not many people even know about her. It's kinda there for the low% of people that do get to Act 3 and even lower that do complete the game with Vela around.

 

Like, the amount of people that do bring Vela around is probably enough to fill a room but the people that love Serafen is enough to fill every room of an empire estate building and I totally am not bias in anyway.

Link to post
Share on other sites

Vela is rather a waste to write anything meaningful tbh considering not many people even know about her. It's kinda there for the low% of people that do get to Act 3 and even lower that do complete the game with Vela around.

 

Like, the amount of people that do bring Vela around is probably enough to fill a room but the people that love Serafen is enough to fill every room of an empire estate building and I totally am not bias in anyway.

Liar! not bias..yeah right !  :lol:

  • Like 2
I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

To be perfectly honest, i think i'd rather have had the "She died a horrible death when Eothas sucked out everyone's souls - you babynapping monster"

 

At least we'd have more motivation to actually chase Eothas down instead of the current motivation of "well, there's nothing else left to do, so i might as well go find the jolly green giant"  :w00t:

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Also..that can be said about alot of side quest , take that Blood sacrifice a companion quest . I didn't do it . And some peoples will do it and won't sacrifice anyone . Yet it's still there , and if you do sacrifice someone you get a Boost to stat..if you don't..you get nothing .

 

Going with 'This amount of player do and don't' is a baaaaaaaad way of thinking . Every person is different , and if you gonna add it to the choice..either do it right or skip it completely . Don't do it half assed . 

  • Like 1
I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

To be perfectly honest, i think i'd rather have had the "She died a horrible death when Eothas sucked out everyone's souls - you babynapping monster"

 

At least we'd have more motivation to actually chase Eothas down instead of the current motivation of "well, there's nothing else left to do, so i might as well go find the jolly green giant"  :w00t:

horrible...

 

But angst reason....I'm there ! 

 

I did find the dialogues as a priestess of eoath..a bit..of a let down . 

I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

 

Vela is rather a waste to write anything meaningful tbh considering not many people even know about her. It's kinda there for the low% of people that do get to Act 3 and even lower that do complete the game with Vela around.

 

Like, the amount of people that do bring Vela around is probably enough to fill a room but the people that love Serafen is enough to fill every room of an empire estate building and I totally am not bias in anyway.

Liar! not bias..yeah right !  :lol:

 

 

Such accusation will not stand but you're fortunate that the law of this board prevent me from using Serafen language or I will get my post deleted and a warning point.

 

I say we need a special location for Vela.

A pool of some sort.

Bright red in color.

Link to post
Share on other sites

 

 

Vela is rather a waste to write anything meaningful tbh considering not many people even know about her. It's kinda there for the low% of people that do get to Act 3 and even lower that do complete the game with Vela around.

 

Like, the amount of people that do bring Vela around is probably enough to fill a room but the people that love Serafen is enough to fill every room of an empire estate building and I totally am not bias in anyway.

Liar! not bias..yeah right !  :lol:

 

 

Such accusation will not stand but you're fortunate that the law of this board prevent me from using Serafen language or I will get my post deleted and a warning point.

 

I say we need a special location for Vela.

A pool of some sort.

Bright red in color.

 

only if you go first for a swim.. :devil:

  • Like 1
I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

 

 

Vela is rather a waste to write anything meaningful tbh considering not many people even know about her. It's kinda there for the low% of people that do get to Act 3 and even lower that do complete the game with Vela around.

 

Like, the amount of people that do bring Vela around is probably enough to fill a room but the people that love Serafen is enough to fill every room of an empire estate building and I totally am not bias in anyway.

Liar! not bias..yeah right !  :lol:

 

 

Such accusation will not stand but you're fortunate that the law of this board prevent me from using Serafen language or I will get my post deleted and a warning point.

 

I say we need a special location for Vela.

A pool of some sort.

Bright red in color.

https://www.youtube.com/watch?v=f2pmcAjvWYQ

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

 

 

 

Vela is rather a waste to write anything meaningful tbh considering not many people even know about her. It's kinda there for the low% of people that do get to Act 3 and even lower that do complete the game with Vela around.

 

Like, the amount of people that do bring Vela around is probably enough to fill a room but the people that love Serafen is enough to fill every room of an empire estate building and I totally am not bias in anyway.

Liar! not bias..yeah right !  :lol:

 

 

Such accusation will not stand but you're fortunate that the law of this board prevent me from using Serafen language or I will get my post deleted and a warning point.

 

I say we need a special location for Vela.

A pool of some sort.

Bright red in color.

https://www.youtube.com/watch?v=f2pmcAjvWYQ

 

remind me of the 'The Fall' game...such a goood game... :yes:

I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

It's just a pool that is red in color. Nothing like the blood pool. Vela can enjoy her little swim all she wants in peace.

 

Until a tentacle pops up and pull her into the depth of the pool so you can forget all about her, Ondra's style.

 

Wait, no, that's a terrible recipe for prison-tier porn.

Edited by Zeitzbach
Link to post
Share on other sites

Éder and those peoples on the ship...didn't they come from Caed Nua? 

 

Beside..she is small..so easy to carry and run . 

I'll bet ye've got all sorts o' barmy questions! (She mimics your heroic stance) Greetin's, I have some questions... can ye tell me about this place? Who's the Lady o' Pain? I'm lookin' fer the magic Girdle of Swank Iron, have ye seen it? Do ye know where a portal ta the 2,817th Plane o' the Abyss might be? Do ye know where the Holy Flamin' Frost-Brand Gronk-Slayin' Vorpal Hammer o' Woundin' an' Returnin' an' Shootin'-Lightnin'-Out-Yer-Bum is?

 

Elderly Hive Dweller

Link to post
Share on other sites

Eder was at his own little place, night market or as a mayor, until he hears about the whole Eothas Statue thing.

 

Then he rush to Caed Nua later, sell your stuff to buy SS Furfest The Defiant and hire some of the crews. That's kinda why some crews treat you like a baggage before they hear you wake up.

Edited by Zeitzbach
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Btw, I'm very disappointed how they did Vela. You can't talk to her, which is very weird, she only has banter with companions. And you can gather from that banter that the Watcher almost mistreats her like a servant or something and not teaching her anything useful. It's interesting to see once but I don't think I'll run my canon playthrough with Vela, just not worth it.

 

She bugged, she's supposed to have dialogues where we can talk to her.

 

She only has companion banter, sorry, misunderstood something.

Edited by morhilane

Azarhal, Chanter and Keeper of Truth of the Obsidian Order of Eternity.


Link to post
Share on other sites

 

Btw, I'm very disappointed how they did Vela. You can't talk to her, which is very weird, she only has banter with companions. And you can gather from that banter that the Watcher almost mistreats her like a servant or something and not teaching her anything useful. It's interesting to see once but I don't think I'll run my canon playthrough with Vela, just not worth it.

 

She bugged, she's supposed to have dialogues where we can talk to her.

Is she? Didn't Josh say that she's not supposed to have standalone dialogue (only companion banter) on the Q&A? Working as intended if that's the case.

 

So, her being a cardboard cut out with no reactivity isn't a bug, it's a feature. 

Edited by Juodas Varnas
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Btw, I'm very disappointed how they did Vela. You can't talk to her, which is very weird, she only has banter with companions. And you can gather from that banter that the Watcher almost mistreats her like a servant or something and not teaching her anything useful. It's interesting to see once but I don't think I'll run my canon playthrough with Vela, just not worth it.

 

She bugged, she's supposed to have dialogues where we can talk to her.

Is she? Didn't Josh say that she's not supposed to have standalone dialogue (only companion banter) on the Q&A? Working as intended if that's the case.

 

So, her being a cardboard cut out with no reactivity isn't a bug, it's a feature. 

 

 

I changed my post after looking for the "source" and realized I misunderstood it.

Azarhal, Chanter and Keeper of Truth of the Obsidian Order of Eternity.


Link to post
Share on other sites

 

Do any of the characters you romance stay with you in the end game slides or is all the same. They go off to do their thing and you do yours even though, technically, you stay together? As that is how Xoti's seems to end.

From what's been datamined - only Aloth's stays as an option.

 

Really, that's kind of a disappointment. Kinda makes the attachment you put into the characters fleeting then.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...